• تماس با ما: 16-66384915
  • ایمیل به ما: parse_parcham@yahoo.com
  • ساعت کاری: 09:00 تا 17:00

تاریخچه پرچم پرسپولیس واستقلال و آشنایی با پرچم ورزشی و اهمیت آن در مسابقات

پرچم ورزشی می تواند به عنوان هویت و نشان یک تیم و یا یک باشگاه ورزشی باشد. پرچم ورزشی دارای زیر مجموعه های بسیار زیادی بوده، که مرسوم ترین آنها پرچم هایی هستند که برای باشگاه های فوتبال مورد استفاده قرار می گیرند.

البته در بازی های ملی ممکن است از پرچم کشورهای مختلف نیز به عنوان پرچم ورزشی استفاده شود. اما در اغلب مواقع پرچم ورزشی به پرچم هایی می گویند که باشگاه های ورزشی به عنوان نماد برای خود انتخاب کرده اند. پرچم ورزشی مانند سایر نمونه های پرچم موجود در بازار با رنگ و طرح های بسیار متنوعی تولید می شود. معمولا هر باشگاه ورزشی دارای لوگوی مشخصی بوده، که آن را به عنوان پرچم برای خود انتخاب نموده و این موضوع باعث شده تا طرفداران باشگاه های ورزشی بر روی پرچم تیم های خود تعصب داشته و آن را بسیار ارزشمند و گران بها می دانند. همان گونه که پرچم هر کشور برای مردم آن کشور تبدیل به یک نشان ملی و با ارزش شده و برخی از افراد برای پرچم کشور و یا باشگاه خود حاضرند حتی از جان خود نیز بگذرند.

معمولا پرچم ورزشی می تواند به عنوان یک نماد همبستگی بین اعضای تیم و کادر فنی و همچنین هواداران آن تیم ورزشی باشد، از این رو معمولا پرچم ورزشی دارای ارزش و مقام بسیار بالایی بوده و احترام به پرچم ورزشی در بین ورزشکاران و ورزش دوستان بسیار مرسوم بوده و از دیرباز هر فردی که در تیمی بازی کرده، و یا طرفدار تیم خاصی بوده، پرچم آن تیم را به عنوان نمادی ارزشمند دانسته و برای آن احترام و ارزش بسیار زیادی قائل بوده است. بدین ترتیب پرچم ورزشی یکی از ارزشمند ترین پرچم ها به شمار رفته، زیرا عده ای به عشق پرچم تیم خود ممکن است کیلومتر ها مسیر را طی کرده و بازی تیم محبوب خود را تماشا کنند. معمولا پرچم ورزشی می تواند یکی از کاربردی ترین نمونه از پرچم ها باشد. زیرا ممکن است برای هر بازی که یک تیم ورزشی انجام می دهد، چند هزار پرچم با ابعاد مختلف به فروش برسد. این حجم از فروش پرچم معمولا برای سایر پرچم ها بی سابقه می باشد. بدین ترتیب یکی از اصلی ترین تولیدات در کارگاه ها و کارخانه جات تولید پرچم، پرچم ورزشی می باشد.

 

perspolis flags

آشنایی با انواع پرچم ورزشی

پرچم ورزشی معمولا طیف بسیار گسترده ای بوده و شامل نمونه های پرچم بسیار زیادی می شود. پرچم تیم یا باشگاه های ورزشی را می توان رایج ترین و کاربردی ترین نوع پرچم در بازار دانست، اما پرچم ورزشی تنها به پرچم تیم ها و باشگاه ها ختم نمی شود. هر کدام از ارگان ها و یا سازمان های ورزشی نیز ممکن است برای خود پرچم داشته باشند تا در دنیا با یک نماد و پرچم خاص شناخته شوند. یکی از معروف ترین نمونه از پرچم های ورزشی که بسیار هم شناخته شده بوده، پرچم المپیک می باشد. پرچم المپیک که از 5 حلقه تشکیل شده است. این حلقه ها به رنگ های مختلفی بوده که این رنگ ها شامل آبی، زرد، مشکی، سبز و قرمز می باشند. معمولا این 5 حلقه رنگی در حاشیه ای سفید قرار می گیرند. پرچم المپیک در سال 1914 طراحی شده است و 5 حلقه هر کدام نمادی از یک قاره می باشند. قفل شدن دایره ها در پرچم المپیک نشان دهندگی همبستگی کشور های قاره های مختلف و جمع شدن آنها برای انجام مسابقات المپیک می باشد.

بدین ترتیب می توان متوجه شد که پرچم ورزشی نیز مانند پرچم کشور های مختلف می تواند در دل خود حرف های بسیار زیادی نهفته باشد و با دانستن رمز و رازی که در طرح پرچم ها نهفته، می توان متوجه شد که پرچم ها می توانند به عنوان شعار نیز مورد استفاده قرار بگیرند. زیرا پرچم هایی مانند پرچم المپیک که در رقابت های ورزشی المپیک از آن استفاده می شود، می تواند حرف های نگفته بسیار زیادی را به گوش مخاطب برساند، که برای گفتن آنها نیاز به نوشتن چندین سطر توضیح بوده، اما پرچم می تواند با یک شکل ساده، همه این توضیحات را به مخاطب برساند. این موضوع باعث شده تا پرچم ورزشی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و بتواند جایگاه بسیار ارزشمندی در بین عموم مردم داشته باشد. بدین ترتیب هر ارگان، سازمان و یا باشگاه ورزشی پرچم خود را به عنوان هویت خود دانسته و برای آن ارزش بسیار زیادی قائل بوده، بدین ترتیب معمولا طرفداران ورزش نیز از این موضوع آگاه بوده و برای اینکه حمایت خود را از تیم و یا باشگاه ورزشی محبوب خود نشان دهند، پرچم آن را تهیه نموده و در هنگام مسابقات ورزشی پرچم را همراه خود به ورزشگاه می برند. این موضوع می تواند در همبستگی آنها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

 

olympic flag

 

 

 

کاربرد پرچم ورزشی

پرچم ورزشی معمولا با ابعاد مختلفی ساخته می شود و ابعاد مختلف پرچم می توانند کاربردهای گوناگونی داشته باشند. پرچم های بسیار کوچکی تولید می گردد که معمولا کاپیتان تیم های ورزشی قبل از شروع بازی طی مراسمی آن را به عنوان یادبود به هم تقدیم می نمایندواصطلاحآ به پرچم یادبود معروف می باشند. نوع دیگری از پرچم های ورزشی نمونه ای بوده که برای تشریفات و قرار گیری بر روی میز ساخته می شود. این نوع پرچم ها معمولا ابعاد بسیار بزرگی نداشته و جهت استفاده بر روی میز و یا پرچمهای ایستاده جهت استفاده در سالنها و اتاق مدیران باشگاهها تولید می شوند. معمولا این نوع پرچم ها دارای پایه ای مناسب برای نصب بر رو ی آن می باشند. برخی از پرچم ها نیز مربعی شکل و در ابعاد مختلف تولید می شوند، که اغلب کاربرد این نوع از پرچم ورزشی در ورزشگاه ها می باشد. پرچم های بسیار بزرگ تر نیز قابل تولید بوده که البته برای نگهداری و به اهتزاز درآوردن آنها نیاز به تعداد زیادی تماشاگر می باشد.

اهمیت وجود پرچم ورزشی در ورزشگاه ها

حضور تماشاگر با پرچم و لباس تیم محبوب خود در ورزشگاه برای بازیکنان، کادر فنی و سایر مسئولان باشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. بدین ترتیب معمولا در بازی های رسمی و مهم اغلب بازیکنان و کادر فنی تیم ها به هواداران خود اشاره نموده که با لباس و پرچم تیم در ورزشگاه حاضر شوند. این موضوع می تواند از نظر روحی و روانی بر روی بازیکنان و کادر فنی تیم تاثیر مثبت و بر روی بازیکنان و کادر فنی تیم مقابل تاثیر منفی داشته باشد. بدین ترتیب در برخی از مواقع ممکن است پرچم به عنوان سلاح پنهان یک تیم عمل نماید. زیرا بارها اتفاق افتاده که به خاطر حضور پرشور هواداران و پرچم ورزشی بسیار زیاد و همچنین پوشیدن لباس تیم ورزشی توسط هواداران، باشگاهی توانسته به پیروزی هایی برسد که اگر تماشاگران و پرچم و پیراهن تیم را از آن بازی حذف نمایید، هرگز آن پیروزی ها حاصل نمی شد. این موضوع باعث شده تا در مسابقات بین المللی که به صورت رفت و برگشتی بوده، بازی داخل خانه برای تیم ها اهمیت بسیار زیادی داشته و برای موفقیت در بازی خانگی خود، حساب ویژه بر روی هوادار و تاثیر گذاری پرچم ورزشی و لباس آنها باز می کنند. این موضوع باعث شده است تا برخی از تیم های ورزشی قبل از بازی های حساس پرچم ورزشی باشگاه خود، لباس ورزشی باشگاه خود و غیره را به صورت رایگان در بین هواداران پخش نمایند. حتی در برخی بازی ها که برد و باخت اهمیت بالایی داشته، بلیط بازی را نیز رایگان کرده و بدون پرداخت هزینه، هواداران می توانند بازی را تماشا کنند. بدین ترتیب حضور تماشاگر به همراه پرچم ورزشی تیم محبوب خود در ورزشگاه از نظر روحی و روانی اهمیت بسیار زیادی داشته و این موضوع هم در آسیا و هم در سایر قاره ها مرسوم بوده و تبدیل به جزئی جدا نشدنی از فوتبال شده است. بدین ترتیب پرچم ورزشی هر باشگاه می تواند در مواقع حساس انرژی مثبتی را به بازیکنان تیم وارد نماید.

جنس پرچم ورزشی

معمولا پرچم ورزشی مانند پرچم تشریفات، پرچم اهتزاز و پرچم رومیزی با جنس های بسیار مختلفی قابل تولید می باشند. معمولا جنس هایی که مرسوم بوده و از آنها در تولید پرچم استفاده می شود عبارت می باشند از ساتن، فلامنت، ژرسه،مخمل و... که هر کدام از آنها نیز دارای مزایا و معایبی بوده و هیچ کدام را نمی توان به عنوان محصولی کاربردی برای همه پرچم ها دانست. بدین ترتیب بر اساس نوع پرچم، سایز و کاربرد آن می توان جنس پرچم ورزشی را انتخاب نمود. تولید کنندگان پرچم ورزشی این امکان را فراهم نموده اند که هواداران و باشگاه ها و همچنین کانون های هواداری بتوانند سایز، شکل و جنس پرچم مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر اساس درخواست آنها پرچم ورزشی را می توانند تولید نمایند. این موضوع باعث شده تا در سال های اخیر شاهد وجود پرچم های سفارشی بسیار زیاد در ورزشگاه ها باشیم. این موضوع باعث می شود تا هواداران بتوانند برای بازی هایی که در زمان های مناسبتی و یا در دیدار های بسیار حساس برگزار شده، به نحوی خاص بتوانند از تیم خود حمایت نمایند. گاهی ممکن است پرچم ورزشی با عکس یکی از بازیکنانی که از فوتبال خداحافظی نموده و برای باشگاه زحمات زیادی کشیده، تولید شود و ابعاد این نوع پرچم ها معمولا بسیار بزرگ بوده، که با به اهتزاز درآمدن این پرچم می توان از زحماتی که بازیکن مد نظر برای باشگاه محبوب کشیده، قدردانی نمود.

پرچم باشگاه پرسپولیس

باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس یکی از پر تماشاگر ترین تیم های نه تنها ایران و آسیا بلکه در دنیا شناخته شده می باشد. باشگاه پرسپولیس در سال 1342 در شهر تهران تاسیس شده است. باشگاه پرسپولیس در ابتدا در زمینه فوتبال فعالیت چندان پررنگی نداشته و بیشتر در زمینه هایی مانند بولینگ به فعالیت پرداخته است. با توجه به انحلال باشگاه شاهین و وجود بازیکنان بسیار خوب و ملی پوش در باشگاه شاهین، در سال 1346 بنیانگذار باشگاه پرسپولیس با پرویز دهداری و مسعود برومند مربی و سرپرست باشگاه شاهین، بازیکنان تیم شاهین به تیم پرسپولیس پیوستند و تیم بسیار قدر و قدرتمندی را تشکیل دادند. در همان سال ها دهداری سر مربی پرسپولیس و برومند سرپرست پرسپولیس شده و فعالیت خود را در پرسپولیس آغاز نمودند. در آن سال ها پرسپولیس در دسته دوم بازی کرده و توانست با قهرمانی به بالاترین سطح فوتبال در ایران در آن دوران برسد. پرسپولیس واژه ای یونانی است و معنای فارسی آن شهر پارسی می باشد. لوگو و پرچم ورزشی باشگاه پرسپولیس از دیرباز قرمز رنگ بوده و این موضوع باعث شده تا فوتبال دوستان در ایران به دو گروه عمده قرمز و آبی تقسیم شوند.لوگو و پرچم پرسپولیس تغییرات چندان زیادی نداشته و از قبل از انقلاب معمولا نشان تخت جمشید که شامل دو شیر یکی به سمت چپ و دیگری به سمت راست بوده و اگر تغییراتی در آن اعمال شده برای شیک و زیبا تر شدن آن بوده، نه برای تغییر در آن، بدین ترتیب پرچم ورزشی و لوگوی باشگاه پرسپولیس معمولا ثبات بسیار مناسبی داشته است. در سال 1396 باشگاه پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر ایران تعداد قهرمانی های خود در ادوار مختلف لیگ ایران را به عدد 10 رساند و به همین خاطر ستاره ای به لوگو و پرچم ورزشی این باشگاه اضافه شده است. اکنون پرچم ورزشی و لوگوی باشگاه پرسپولیس با یک ستاره طلایی مزین شده است و این موضوع در خوشحالی هواداران این تیم تاثیر بسزایی داشته است.

 

perspolis fc flag

پرچم باشگاه استقلال

باشگاه استقلال تهران در سال 1324 تاسیس شده و در ابتدا این تیم را دوچرخه سواران نامیده و پس از آن به تاج شهرت یافت. با توجه به اینکه تاج نشانی از حکومت شاهنشاهی به شمار می رفت، پس از انقلاب این نام تغییر یافته و به استقلال معروف شد. قبل از انقلاب طرفداران این تیم را تاجی و پس از انقلاب استقلالی می نامند. پرچم باشگاه استقلال نیز همانند نام آن با تغییرات بسیار زیادی روبرو شده است. پرچم ورزشی باشگاه استقلال در اوایل تاسیس به خاطر نام دوچرخه سواران، نمادی از دوچرخه سواری بوده، اما پس از نامگذاری این باشگاه به تاج، نمادی از تاج به عنوان پرچم ورزشی باشگاه استقلال انتخاب شد. نماد تاج برای پرچم باشگاه استقلال تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ماندگار بوده، اما پس از انقلاب به خاطر تعویض نام، دوباره پرچم آن دستخوش تغییراتی شده، که البته در سال های پس از انقلاب نیز 3 بار پرچم استقلال تغییر کرده تا به فرم فعلی خود رسیده است. در سال های گذشته معمولا پرچم استقلال با وجود داشتن قهرمانی در جام باشگاه های آسیا، ستاره ای نداشت، اما در نهایت طرح لوگوی باشگاه استقلال در سال 1386 به خاطر دو قهرمانی در آسیا با دو ستاره طلایی مزین شد. از این رو در پرچم استقلال نیز این دو ستاره وجود دارند.
پرچم باشگاه استقلال به مدت چهار سال با نشان دوچرخه سواران معروف بوده، که این چهار سال در ابتدای تاسیس باشگاه استقلال بوده است. یعنی از سال 1324 تا 1328 نماد و پرچم باشگاه استقلال با طرح دوچرخه سواری شناخته شده است. از سال 1328 تا سال 1358 نیز پرچم ورزشی باشگاه استقلال با نشان تاج شناخته شده است. پس از انقلاب تقریبا باشگاه استقلال پرچم ورزشی ثابتی داشته تا در دو مرحله یک بار از سال 1362 تا 1370 پرچمی خاص داشته و یک بار نیز در فصل 79-80 با یک پرچم خاص در مسابقات حضور داشته، بقیه سال ها پرچم فعلی باشگاه بوده، که البته از سال 1386 دو ستاره نیز به لوگوی اصلی باشگاه اضافه شده است. باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال از همان ابتدا که به نام دوچرخه سواران تاسیس شده تا کنون با پرچم و لوگو و لباس ورزشی آبی در میادین حاضر شده است. از این رو طرفداران این باشگاه علاقه بسیار زیادی به رنگ آبی دارند. زیرا رنگ آبی را به عنوان نمادی از باشگاه استقلال می دانند.

 

esteghlal flag

 

تولید پرچم تبلیغاتی

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

اطلاعات تماس

تماس با ما: 66384916 - 66384915 - 09125786959
ارسال ایمیل به ما : parse_parcham@yahoo.com
نشانی: تهران،خیابان رودکی،نبش هاشمی،مجتمع اداری کیش،طبقه سوم،واحد11

demo
 
پارسه پرچم تولید کننده انواع پرچم رومیزی، پرچم اهتزاز، پرچم تشریفات، پرچم تبلیغاتی، پرچم کشورها، پرچم مذهبی و چاپ پرچم سازمانی و شرکتی در انواع سایزها ودر تیراژهای مختلف.ارائه دهنده خدمات چاپ سابلیمیشن  برروی محصولاتی متنوع مانند تیشرت،لیوان سرامیکی ،انواع شال،کوسن با تنوعی گسترده.ما می توانیم انواع نیازهای تبلیغاتی شما را در تیراژهای گوناگون و مطابق با نیاز شما تامین نماییم.


با کلیک بر روی نام اپراتور از طریق واتس آپ بصورت آنلاین با ما گفتگو کنید

. از طریق واتس آپ بصورت آنلاین با ما گفتگو کنید!
Close and go back to page